Αφού παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο προσδιορίστε σε ποιο πρόβλημα αναφέρεται.
Δείτε τα δύο παρακάτω βίντεο και απαντήστε αν θεωρείτε πώς η συμπεριφορά των γονέων επηρεάζει ή όχι την συμπεριφορά των παιδιών.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.
Ας ανακεφαλαιώσουμε
Δείτε τα δύο παρακάτω βίντεο και απαντήστε αν θεωρείτε πώς η συμπεριφορά των γονέων επηρεάζει ή όχι την συμπεριφορά των παιδιών.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.
- Ποια τα πρόσωπα του έργου; Να περιγράψετε με συντομία το χαρακτήρα τους.
- Ποιο μέρος του λόγου συναντάμε περισσότερο στη δεύτερη παράγραφο και γιατί;
- Να εντοπίσετε τον ευθύ λόγο στο κείμενο και να εξηγήσετε τη λειτουργία του. Θα άλλαζε το κείμενο αν τον αφαιρούσαμε και γιατί.
- Ποια γνωρίσματα της λαϊκής αφήγησης αναγνωρίζετε στο κείμενο;
- Ποια τα προβλήματα της τρίτης ηλικίας;
- Ποιες οι ανάγκες της τρίτης ηλικίας;
- Μπορεί να είναι δημιουργική και γόνιμη η παρουσία των παπούδων στο σπίτι των παιδιών τους και με ποιο τρόπο;
- Ποιο το μήνυμα του έργου; Μπορείτε να το εκφράσετε με μια παροιμία;
- Να σχολιάσετε την παρακάτω φράση του κειμένου: ΄΄Φτιάχνω μια μεγάλη γαβάθα πατερούλη. Όταν εσύ και η μάνα μου γεράσετε θα σας ταΐζω σ΄ αυτήν την γαβάθα΄΄
- Δώστε στο κείμενο ένα τέτοιο τέλος όπως θα νομίζατε ότι θα το ήθελε ο Μίσα.
- Δώστε ένα τέλος στο κείμενο, όπως θα το ήθελε ο παππούς.
- Τι νομίζετε πως θα έγραφε ο Μίσα στο ημερολόγιό του πριν το περιστατικό με τη γαβάθα;
- Τι νομίζετε πως θα έγραφε μετά;
- Υποθέστε πως είστε η μητέρα του Μίσα και στέλνετε ένα γράμμα στη φίλη σας για να περιγράψετε το γεγονός.
- Αν η μητέρα έστελνε sms στη φίλη της θα άλλαζε κάτι στο μήνυμά της;
- Αν ο παππούς έλεγε όσα ένιωθε, τι νομίζετε ότι θα έλεγε στα παιδιά του;
- Νομίζετε ότι θα κατάφερνε περισσότερα και ουσιαστικότερα πράγματα με ευγενικό ή με άγριο τρόπο;
Ας ανακεφαλαιώσουμε